top of page
חיפוש

מדריך שיווק באינטרנט: 3 טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים

עודכן: 17 בינו׳ 2023

פתחתם עסק? מזל טוב! בתור עסק מתחיל, שיווק דיגיטלי הוא הנושא הבא שיש להבין אותו לעומק ולתכנן אותו מראש. עם כל אפשרויות השיווק ואלפי המושגים שיש בימינו, אפשר בקלות להאבד ולא לדעת מאיפה להתחיל. אז, אם חיפשתם מדריך שיווק באינטרנט שיעשה לכם סדר וימקד אתכם בדברים החשובים ביותר כשאתם חושבים על איך לשווק עסק, הגעתם למקום הנכון.



1. להכיר את הלקוחות שלכם כמו את כף ידכם:


כדי שהעסק שלכם יזכה לתהילה לה מגיע, אחד השלבים הראשונים בשיווק דיגיטלי הוא ללמוד הכל על קהלי היעד שלכם אליהם אתם מפנים את אותו שיווק ופרסום לעסק שלכם. על מנת שתוכלו להתמקד באותם לקוחות שיתחברו יותר מכולם לשירותים, המוצרים והעסק שלכם.


תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
  • מיהו הלקוח האידיאלי שירצה לרכוש את המוצרים/השירותים שלי?

  • מה הבעיה של אותו לקוח שהמוצרים/השירותים שלי יוכלו לפתור?

  • איך הבעיה תיפתר על ידי המוצרים/השירותים שלי?

  • למה שיקנו דווקא ממני?

  • מה העסק שלי מציע שאחרים לא?

  • איך אני יכול/ה לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם לקוחות?

  • באיזה ערוצים קהל היעד שלי מבלה את רוב זמנו?

לאחר מענה על השאלות הנ״ל, ניתן יהיה להמשיך ל״בניית פרסונה״ a.k.a ״פרופיל לקוח״ לכל קהל יעד עם כל המידע שאספתם עליהם, לדוגמא: דמוגרפי, מצב סוציו-אקונומי, גיאוגרפי, העדפות, תחביבים, דעות, וכדומה. מסקנות אלו היא הדלת שלכם לעבר יצירת תוכן מותאם באופן אישי לקהל היעד שבסופו של דבר יגדילו משמעותית את סיכויי הרכישה מכם.


לאחר בניית מספר פרופילים כאלו, זה הזמן ליצור קמפיינים נפרדים לכל פלח כזה. תחשבו על הצרכים שלהם, הדאגות שלהם, הלייפסטייל שלהם, ותפנו אליהם עם מסרים שכביכול מדברים אליהם באופן אישי. תמקדו את כל הפעילות השיווקית שלכם ברשתות החברתיות הרלוונטיות ביותר לאותו קהל מידע, במקום לפרסם בכל הרשתות החברתיות במקביל. על פי StatusBrew, אלו הן הרשתות החברתיות הפעילות ביותר לשנת 2022 בהתבסס על תנועת משתמשים חודשית (הרלוונטיות ביותר לישראל):

  1. פייסבוק - 2.912 ביליון (Facebook)

  2. יוטיוב - 2.291 מיליון (Youtube)

  3. ווטסאפ - 2 ביליון (WhatsApp)

  4. אינסטגרם - 1.452 ביליון (Instagram)

  5. פייסבוק מסנג׳ר - 1 ביליון (Facebook Messenger)

  6. טיקטוק - 1 ביליון (Tiktok)

  7. פינטרסט - 431 מיליון (Pinterest)

  8. טוויטר - 465 מיליון (Twitter)

  9. רדיט - 430 מיליון (Reddit)

  10. קוארה - 300 מיליון (Quora)

מספר רב של תעשיות היום עושות שימוש באינסטגרם ככלי קידום היות והוא מתאים באופי שלו למגוון עסקים. אם המחקר שלכם על קהל היעד מצביע כי אינסטגרם היא הסושיאל מדיה הנבחרת, כדאי ללמוד על איך להציג דרכה את העסק שלכם בצורה המיטבית עם המדריך הבא, המפרט 7 חוקים מנצחים לקידום אינסטגרם באופן אורגני.



2. שימוש ב-SEO להגדלת תנועת הגולשים לאתר בצורה אורגנית:


אסטרטגיית שיווק מקיפה ונכונה לכל גודל עסק, תכלול גם קידום אורגני וגם קידום ממומן. מהו SEO ?SEO הינו ראשי תיבות של Search Engine Optimization (בתרגום ישיר - אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש). טכניקת האופטימיזציה עבור מנועי החיפוש מאפשרת קידום אורגני של אתר העסק על ידי הופעה בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. טכנית, SEO נעשה על ידי התאמת קוד ומבנה אתר האינטרנט לסטנדרטים של מנועי חיפוש כמו גוגל. דוגמא נפוצה יותר של קידום אתרים עם SEO הינה מאמרים עם מילות מפתח שנותנות לגוגל אינדיקציה מהו הנושא של המאמר ומהו התוכן שלו. אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש נעשה על ידי הנגשת תוכן רלוונטי ואיכותי לקורא, דרך מאמרים בבלוג או דפי אתר אחרים, הטמעת קישורים חיצוניים, ועוד הרבה טכניקות אחרות.


יתרונות השימוש ב-SEO:

חשיפה: הופעה בתוצאות החיפוש הראשונות בתעשייה, בעצם מאפשר צמצום התחרות ומשיכה של לקוחות פוטנציאליים להקלקה דווקא על האתר שלכם מבין כולם. כל זאת, יגדיל את תנועת הגולשים לאתר ותהיה מודעות לעסק שלכם.


סמכות: ברגע שאתם מעדכנים את האתר לעתים תכופות, באיזשהו שלב גוגל יחליט לפרסם חלקים מהתוכן שלכם ב-Featured Snippets (הנקראים גם Answer Boxes), שהינם תוצאות חיפוש נבחרות המוצגות בחלק העליון של תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל בצורת שאלות ותשובות. המטרה של Featured Snippets היא לענות על השאלות הנשאלות ביותר לחיפוש של הגולש (כמו FAQs) על ידי הצגת התוכן הרלוונטי ביותר. באותו רגע שהתפרסמם בסניפטס, אתם נחשבים על פי גוגל כבעלי סמכות בתעשייה שלכם. יש בהחלט מה לחגוג!


בניית אסטרטגיית SEO לוקחת זמן, האלגוריתם תמיד משתנה, זהו אכן תהליך לא פשוט. לכן מומלץ להעזר במומחה קידום אתרים וכותבי תוכן מנוסים שתמיד מעודכנים בטכניקות החדשות ביותר לקידום עסק, שיפנו אתכם לעניינים בוערים יותר בעסק.



3. התמקדו באיסוף פרטים אישיים באופן ישיר:


נושא הפרטיות בעידן הדיגיטלי בימים אלו משתנה לעיתים תכופות ונבחן בזכוכית מגדלת להגנת הפרטיות של מבקרים באתר. זה אכן מעולה עבור המבקרים, אך פחות לבעלי עסקים ומנהלי קמפיינים שמריצים את המודעות. בזמן שפונקציות מעקב שונות יוצאות לפרישה תוך כדי שאתם קוראים את המדריך הזה על שיווק דיגיטלי, מספר דוגמאות: אפל שפרסמה שמשתמשי IOS כעת יכולים לסרב לאיסוף מידע אודותיהם באינטראקציות עם פרסומות, גם גוגל הודיעה שב-2023 היא תסיר לגמרי עוגיות צד שלישי.


כל זאת, משנה את הצורה בה יתבצע שיווק ופרסום לעסק. אם בעבר, בעלי עסקים יכלו להשתמש במידע מקוקיז כגון״ תחומי עניין, דמוגרפיה והתנהגות הגולש, מעתה והלאה מאמצי השיווק של בעלי עסקים יהיו מופנים לאיסוף מידע באמצעים ישירים יותר (הנקרא גם first-party data): טפסים במודעה ממונת בפייסבוק, הרשמה לניוזלטר באתר או השארת פרטים אישיים בדף נחיתה.


אז, איך אוספים לידים ברשת?

אפשרויות איסוף פרטי קשר של לידים באופן ישיר הן עדיין רבות. לדוגמא: דרך קמפיינים לייצור לידים של פייסבוק, אחריו ניתן לבנות אסטרטגיית אימייל מרקטינג לשימור אותם לקוחות. מכאן והלאה, ניתן לפרסם את העסק על ידי יצירת ״קהלים דומים״ (Lookalike Audiences) על בסיס הלידים שאספתם מקודם והתהליך חוזר חלילה.



אם כך, שיווק דיגיטלי לעסק קטן אינה משימה פשוטה לביצוע, אך בהחלט אפשרית יחד עם מומחים בשיווק ופרסום דיגיטלי. אז, כדי להתחיל שיווק לעסק כמו שצריך על ההתחלה, אנו ממליצים להעזר בסוכנות דיגיטל המתמחה באמצעי השיווק והפרסום שהזכרנו במאמר זה: שירותי כתיבת תוכן, קידום ממומן וניהול רשתות חברתיות מקצועיים. מנהלי הקמפיינים המנוסים שלנו ידאגו לבנות לכם אסטרטגיית פרסום מדויקת ומפורטת שתעזור לכם לשמר עסק רווחי ולצמוח, מנהלי הסושיאל שלנו יבנו ויתחזקו עמודים עסקיים פעילים ואטרקטיביים וכותבי התוכן שלנו ייצרו תכנים ענייניים הפונים לרגש עם טכניקות SEO עדכניות. כל זאת, תוך כדי התחשבות בתקציב שברשותכם בתור עסקים קטנים בתחילת הדרך.


29 צפיות0 תגובות
bottom of page