top of page
חיפוש

מדריך שיווק ברשתות חברתיות: ככה הופכים כל תוכן לויראלי ב-2023

עודכן: 24 בינו׳ 2023


בואו נודה בזה, כל עסק היה רוצה שהתוכן שלו ברשתות החברתיות יהפוך לויראלי ויגיע לאלפי צפיות, יקבל כמות מסיבית של לייקים, עוקבים ושיתופים. למרות שויראליות אינה היעד העיקרי בכל אסטרטגיה שיווקית, יש לה המון יתרונות כמו חשיפה אורגנית בפרק זמן קצר, שיוצרת מודעות ומעורבות לעסק, מגבירה נאמנות למותג ובסופו של יום צוברת אנשים שבאמת אוהבים את המותג שלכם. עם זאת, כדי לא לסטות מהתלם יותר מדי ולרדוף אחרי טרנדים יומיומיים, צריך לדעת איך לעבוד עם אסטרטגיית שיווק חכמה ברשתות החברתיות שמחזקת את המותג ועדיין מקרבת אותנו ליעדים ארוכי הטווח שהצבנו לעצמנו. במדריך הבא לשיווק ברשתות חברתיות, נעבור על עשרת הדיברות לתוכן ויראלי ואיך לשמור תוך כדי על זהות המותג שלנו בטווח הארוך.

 אמן מבצע ריקוד טיקטוק לסושיאל מדיה מול מצלמה

1. להכיר את קהל היעד כמו את עצמכם - בשיווק דיגיטלי, להכיר את קהל המטרה הוא השלב הראשון שיעזור לכם להבין מה הלקוחות שלכם באמת צריכים, ממש רוצים ומתעניינים בו ביום יום. פשוטו כמשמעו! (לפחות על הנייר). בפועל, שלב זה מצריך מחקר מעמיק, צלילה למעמקי האינטרנט, שליפת סטטיסטיקות זמינות, ליזום סקרים וראיונות...ועוד הרבה עבודה. הרבה בעלי עסקים בוחרים לפנות אלינו כחברת שיווק שתעשה להם סדר כבר בשלב זה, כדי לעשות הכל נכון מלכתחילה. ובצדק. מחקר קהל היעד יכתיב את התוצאות מהתוכן שפירסמתם! קריאה מומלצת: 3 טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים.


2. רגש = פעולה - רגש הוא המפתח להצלחה בשיווק דיגיטלי; ככה תגרמו לגולשים לעצור הכל, לגלות מעורבות לתוכן ולבצע החלטה. תוכן כזה פועל מכיוון שהוא מדבר ישירות אל הרגשות ולמניעים של אנשים, ומספקת חיבור הרבה יותר עמוק ממה שמסרים רציונליים יוכלו אי פעם לעשות. שילוב של תוכן שמוערר רגש לא רק מעולה לחשיפה, אלא להגדלת מכירות ונאמנות מותג. ברגע שתבינו איזה רגש אתם רוצים לשדר, תתחילו לראות איך התוכן השיווקי שלכם ברשתות החברתיות מזנק כלפי מעלה. הרגשות הנפוצים שיותר שמעודדים לפעולה: התפעלות, שמחה, תשוקה, הפתעה, כעס, פחד וחרדה.


3. לדעת לספר סיפור טוב - ואם אנחנו נוגעים בסוגיית התוכן עצמו, מלבד לעורר רגש, צריך לדעת לספר סיפור שמשאיר את הצופים מעוניינים בתוכן שלכם בלי שום הסחות דעת. עובדה מעניינת: פסיכולוג בשם Jerome Bruner מצא שמידע הופך לפי 22 (!) יותר זכיר אם הוא חלק מסיפור. ובאופן כללי ותמציתי כמה שניתן, בכל סיפור טוב ישנן דמויות שניתן להזדהות איתן, קונפליקט ונקודת שיא בה הוא נפתר.


שיווק ברשתות חברתיות: טיקטוק
שיווק ברשתות חברתיות: טיקטוק - הבחירה האולטימטיבית לגלות דברים חדשים

4 .לבחור איפה להשקיע את המאמצים - כל עסק צריך נוכחות ברשתות החברתיות כדי להגיע לקהל היעד שלו. אבל באיזו רשת חברתית עליכם לבחור? זה תלוי: בסוג התוכן שאתם רוצים לפרסם, במטרות העסק ובסוג הקהל שאליו אתם שואפים להגיע. לדוגמא: עבור תוכן וידאו, שיווק יויטיוב הוא החבר הכי טוב שלכם; טיקטוק היא הבחירה האולטימטיבית לגלות דברים חדשים, עבור הצגת קטלוג מוצרים ושיתוף פעולה עם משפיענים - שיווק באינסטגרם היא אפשרות מעולה; עבור שירות לקוחות - שיווק בפייסבוק הוא מה שאתם צריכים. ולשיחות ארוכות יותר ונטוורקינג, אתם יכולים לסמוך על לינקדאין בעיניים עצומות. אז נכון, לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות משלה בכל הנוגע לפרסום תוכן עסקי. אבל לפני שמפרסמים, חשוב לעשות ניתוח עסקי, להבין איפה קהל המטרה שלכם מבלה את זמנו וליצור תוכן מתאים לפלטפורמה המדוברת.


5. כמות ואיכות חשובים באותה מידה - בטח שמעתם אינספור פעמים שאיכות תמיד חשובה יותר מכמות. ואולי זה באמת המצב כשאין משאבים גם לייצר כמות תוכן לעמודי העסקיים. אבל היום, כללי המשחק השתנו. שיווק דיגיטלי חייב לכלול את שני המרכיבים האלו יחד כדי להגיע לתוצאות מכובדות. ככה חברת השיווק שלנו - ReachBlaze השיגה תוך 5 ימים 70,500 צפיות אורגניות לתוכן (והמספרים ממשיכים להעלות) על ידי יישום אסטרטגיית שיווק חכמה בעמודי הרשתות החברתיות עבור לקוח שהתקשה לפרסם את העסק בצורה עצמאית. אם גם אתם רוצים לראות תוצאות, מוזמנים לשיחת ייעוץ ללא עלות איתנו כבר עכשיו.



6. לפרסם בזמנים הנכונים, חשוב לא פחות - כשעושים שיווק ברשתות חברתיות, פרסום אורגני בימים ובשעות האופטימליים ביותר במהלך השבוע, יכול לעזור לתוכן שלכם לבלוט מבין אינסוף העדכונים של המתחרים שלכם. אוקיי, אבל איך תדעו? פשוט מאוד - אחרי שכבר פרסמתם פוסטים, רילס וסרטונים בעמוד העסקי, תנו הצצה בדשבורד ״אנליטיקס״ - שם מחכה לכם מידע יקר ערך: תוכלו לראות את הזמנים הפופולריים ביותר בהם קהל המטרה שלכם הכי פעיל לפי ימים ושעות. ברגע שיש לכם את המידע הזה, אתם יכולים לשחזר את הזמנים האלו ולצפות לרמת מעורבות דומה בעתיד. אם עדיין לא התחלתם ולפרסם ואין לכם שום נתונים להסתמך עליהם, אל דאגה. בתור התחלה, תוכלו להשתמש בזמנים שרוב האנשים פעילים בהם: (על פי Sprout Social)

  • פייסבוק: בימי שני עד שישי ב-3:00 בבוקר, בימי שלישי ב-10:00 בבוקר ו-12:00

  • טיקטוק: ימי שלישי 14:00-15:00, בימי רביעי וחמישי 13:00-15:00

  • אינסטגרם: ימי שני ב-11:00, ימי שלישי ורביעי בין השעות 10:00-13:00, ובימי חמישי ושישי ב-10:00 ו-11:00

  • טוויטר: ימי שני, שלישי, רביעי, שישי ושבת בשעה 9:00 בבוקר

  • לינקדאין: בימי שלישי 10:00 בבוקר עד 12:00


7. להיות אותנטיים - אותנטיות היא טיפ נצחי לקידום עסק והיא הרבה יותר מסתם מילת באז: היא היבט חיוני בכל פוסט או קמפיין ויראלי. תשכחו מקיצורי דרך. גם אי אפשר לחקות את המתחרים, אחרת הבסתם את המטרה. במקום זאת, צרו תוכן שהוא אמיתי, מקורי ומושרש ב-DNA של המותג: הערכים, הטון והמטרה שלו. פשוט שאלו את עצמכם אם התוכן שלכם מסמן כל תיבה ברשימת בדיקת האותנטיות הבאה:

  • האם לקהל המטרה קל להזדהות עם התוכן שלי?

  • האם הקהל שלי מרגיש שאני מבין/ה אותם/ן?

  • האם התוכן נאמן לזהות המותג?

  • האם הכנתי תכנית תוכן מגוונת שמתאימה לכל ערוץ?


סלפי זוג עם כלב תמונה אותנטית
צרו תוכן שהוא אמיתי, מקורי ומושרש ב-DNA של המותג: הערכים, הטון, והמטרה שלו

8. לערב את קהל המטרה שלכם - דרך מעולה לעשות את זה היא עם שימוש ב-״תוכן גולשים״, הנקרא גם UGC - User Generated Content. בקשו מהקהל שלכם את סוג התוכן שאתם רוצים לשתף. צרו האשטאגים של קמפיינים ותחרויות שימשכו תשומת לב ויזמינו אותם להיות חלק מהסיפור. דוגמא פופולרית לזה היא קמפיין #IceBucketChallenge שבו גולשים שפכו על עצמם דלי מים קפוא כדי לעודד תרומות למחקר עבור אנשים המתמודדים עם ניוון שרירים. גם אתם, יכולים למצוא מטרה שקשורה לערכים של העסק שלכם, ככה תגרמו לשינוי לטובה בעולם וגם תגיעו אל קהל יעד נאמן שבאמת מתחבר למותג שלכם.


9. לדעת מתי לעלות על גל הטרנדים - לא כל טרנד יהיה רלוונטי לשיווק העסק באינטרנט, כי לא כל טרנד מזוהה עם ערכי המותג שלכם ויעזור לכם להגיע לקהל היעד הכי רלוונטי עבורכם. יש מספר כלים ושיטות למעקב אחר הטרנדים: גלילה בטיקטוק, שימוש ב-Google Trends ועוד. ולפעמים, זה בסדר גמור לא להגיע לכל טרנד שקופץ בפיד. ואם כבר מדברים על טרנדים, לא לשכוח לבחור במוזיקה או סאונד מקוריים טרנדיים באותו רגע,. עובדה מעניינת: יוטיוב חוזה שב-2023 התוכן שיהפוך לויראלי יהיה בקטגוריית טיולים ו-AI.


בחורה באמצע רחוב סואן תוכן לרשתות חברתיות
לפעמים צריך לדעת מתי לעלות גל הטרנדים ולפצוח בריקוד טיקטוק מרשים - ומתי לבחור שלא

10. ליצור שיתופי פעולה עם האושיות הנכונות - היום משפיענים הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק ברשתות החברתיות של כל עסק. כמובן, שלא כל משפיען רשת יתאים למטרות העסקיות שלכם. ולכן גם כאן, צריך לבצע סינון חכם ולהגיע לאותם משפיענים שמשדרים את אותם הערכים ובעלי אופי דומה למותג שלכם. כמו כן שימו לב שכמות עוקבים מסוימת, לאו דווקא מסמלת מעורבות בעמוד - שזה מה שאנחנו רוצים בסופו של יום - עוקבים שמבצעים פעולות ולא בוטים, עוקבים פסיביים או קהל מטרה שלא מתעניין בנושא.


כמו שאתם מבינים, נדרשת המון עבודה כדי להצליח להפוך את התוכן שלכם לויראלי. כדי שכל זה יצליח באמת, אתם צריכים לבנות אסטרטגיית שיווק חכמה שתחסוך לכם הסתרבלות של מה ואיך,. מומלץ לפנות לחברת שיווק מקצועית כמו ReachBlaze שתעזור לכם משלב בניית התכנית ועד לפרסום ברשתות החברתיות. ובסך הכל, כל עוד תהיו נאמנים לזהות המותג שלכם ותדעו מתי, עם מי לשתף פעולה ואיזה טרנד יועיל לכם בטווח הארוך, העסק שלכם ללא ספק ימריא אל הפוטנציאל שלו.


צריכים עזרה עם השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות?


ה

57 צפיות0 תגובות
bottom of page